Понеділок, 12.04.2021, 03:37

Меню сайту
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Інші сайти закладу

Для чого проводять діагностику у ДНЗ

Діагностика нервово - психічного розвитку дітей 3р.ж.

     Уперше завітавши до дитячого садка, дитина потрапляє в нові, незвичні умови , її оточують незнайомі дорослі та діти, з якими доводиться налагоджувати взаємини. У цій ситуації дорослі повинні об’єднати зусилля для забезпечення комфорту дитини, розвитку вміння спілкуватися з однолітками.
     Поведінка дитини , розвиток її емоційної сфери є важливим показником у розумінні світу маленької людини й свідчить про її психічний стан , благополуччя, можливі перспективи розвитку.
     Кожна дитина має помітні індивідуальні психологічні особливості, різний рівень розвитку: пізнавальних психічних процесів – мовлення, мислення, пам’яті, уяви; емоційної сфери; соціальної компетентності.
     Для діагностики використовують методики українських і російських психологів.
     Автори пропонують визначати індивідуальні особливості розвитку дітей, спостерігаючи за їхніми проявами ініціативи у різних життєвих сферах.
     До основних різновидів ініціативи психологи відносять: - творчу ініціативу; - ініціативу як вміння ставити мету і проявляти вольове зусилля; - комунікативну ініціативу; - пізнавальну ініціативу – допитливість.
     Спостереження за дітьми під час різних видів діяльності дає змогу психологу визначити рівень їхнього розвитку.
     Існують нормативні карти розвитку дитини, відповідно віку. Користуючись ними психолог веде карту розвитку дитини у ДНЗ. Причиною затримки розвитку виступає безнаглядність. Якщо дитиною не займаються у сім’ї, вона не має мінімуму знань.
     До затримки психічного розвитку може призвести надмірна опіка дорослих. Затримка психічного розвитку виникає при авторитарному стилі виховання у сім’ї, коли пригнічується особистість.
     До затримки психічного розвитку може призвести тривала хвороба дитини. Неласкаве поводження до дитини, поява другої дитини, коли різко зменшується увага до першої. У разі необхідності, у зв’язку із затримкою у розвитку дитини психолог обов’язково призначає зустріч з батьками.
     Ці зустрічі дають можливість акцентувати увагу психолога і батьків на тих моментах, які допоможуть малюкові гармонійно розвиватись. Діагностика готовності дитини до школи. Особистісна готовність визначається рядом критеріїв. Одним із них є ставлення дитини до школи, до навчання, до вчителя, до самого себе ; сформованість мотивів поведінки і діяльності, як структури, специфічної для дітей молодшого шкільного віку.
     Якщо говорити простіше, готовність дитини до школи, її майбутня успішність пов’язана з тим , як вона ставиться до школи, наскільки контактна з однолітками і старшими, як поводиться у конфліктних ситуаціях тощо. Методики, які використовують психологи у своїй роботі складені українськими, та навіть черкаськими психологами. Їх успішне використовування дає можливість спеціалісту зорієнтуватися у можливостях і резервах дитини, на початку року,та підвести підсумок засвоєних знань наприкінці навчального року.
     Діагностика психологічної готовності до школи у ДНЗ, проводиться на початку і в кінці навчального року. Психологічна розвиненість дитини дошкільного віку характеризується можливістю дитини проявити свою продуктивну активність у взаємодії з навколишнім світом через різні види діяльності. Така розвиненість (дошкільна зрілість) передбачає певний рівень фізичного, емоційного, пізнавального і особистісного розвитку дитини. Характеристика дошкільної зрілості.
     Дошкільну зрілість визначає сформованість усіх психічних процесів: - емоційних, що дають дитині змогу виявляти свій настрій. Розвивати та проявляти пізнавальні, естетичні та етичні емоції; - когнітивних, що дають дитині змогу пізнавати світ та бути активним суб’єктом пізнання; - вольових, що надають дитині якісно нову можливість довільної регуляції поведінки та діяльності. Розвиненість та сформованість емоційних , когнітивних, вольових психічних процесів надає дитині якісно нові можливості прояву свого Я в усіх видах діяльності.
     Дитина може діяти не лише за зразком, а й на творчому рівні. Творча активність дитини в усіх специфічно дитячих видах діяльності формує особистісні якості дитини - від елементарних уявлень до позитивного ставлення дитини до свого внутрішнього світу (думок, почуттів, мрій, мотивів, цілей) до становлення основ її світогляду, і розвиненості її свідомості (пізнавальної активності. емоційної сприйнятливості, позитивної налаштованості дій, думок). Сформованість самосвідомості характеризує ступінь психологічної зрілості дошкільника.